Baldur's Gate 2 » Zbrojownia


Szaty

cRPG » Baldur's Gate 2 » Opisy » Zbrojownia
Autor: wojjoo
Utworzono: 21.09.2008 | Odsłon: 19042
Aktualizacja: 02.02.2009

Szata dobrego arcymaga

Ta potężna magiczna szata zapewnia ochronę przed fizycznymi atakami, jednocześnie zwiększając niewrażliwość na magię i rzuty obronne. Jej magiczna natura jest tak niezwykła, że mogą ją nosić tylko magowie o dobrym charakterze.

PARAMETRY:

  • Klasa Pancerza: 5
  • Specjalne:
    +5% do odporności na magię
    +1 do rzutów obronnych
  • Waga: 6
  • Może używać tylko:
    Mag
    Postać dobra
  • Miejsce:
    1. Targowo, do kupienia u kowala.
    2. III poziom Twierdzy Strażnika, przy jednym z diabelstw towarzyszących Aesgarethowi.
    3. Saradush, do kupienia u księgarza Łazarza (i później w Amkethranie).
  • Komentarz: Szaty arcymaga to potężne przedmioty, jedne z najlepszych, jakie mogą nosić nasi magowie. Zapewniają dość dobrą (jak dla czarodziei) Klasę Pancerza, ponadto poprawiają rzuty obronne i zwiększają odporność na magię. Ta konkretna szata może być używana jedynie przez postacie o dobrym charakterze. Zdecydowanie polecam.

Szata łotrzyka

Te ukochane przez złodziei-magów szaty zostały tak zaczarowane, by nosząca je osoba była chroniona przed ostrzami i truciznami, które często spotyka się w mrocznych alejkach. Podobnie jak w przypadku innych tego rodzaju szat, mogą je nosić tylko magowie.

PARAMETRY:

  • Specjalne:
    +1 do Klasy Pancerza przeciwko obrażeniom siecznym
    +1 do rzutów obronnych przeciwko śmiertelnej magii
  • Waga: 4
  • Może używać tylko:
    Mag
  • Miejsce:
    1. Do kupienia u Ribalda na Targu Przygody.
    2. Saradush, do kupienia u księgarza Łazarza (i później w Amkethranie).
  • Komentarz: Jedna z podstawowych, raczej przeciętnych szat. Zwiększa o 1 Klasę Pancerza przeciwko obrażeniom siecznym (długie miecze, sejmitary, katany, topory itp.) i rzuty obronne przeciwko śmiertelnej magii. Plusem jest możliwość wczesnego jej zdobycia.

Szata łowcy przygód

Te szaty sporządzono specjalnie z myślą o potrzebach magów poszukujących przygód. Chronią one nie tylko przed wszelkiego rodzaju miażdżącymi obrażeniami, ale także przed petryfikującym spojrzeniem bazyliszka i polimorfującymi mocami rywali. Podobnie w przypadku innych tego rodzaju szat, szatę poszukiwacza przygód mogą nosić tylko magowie.

PARAMETRY:

  • Specjalne:
    +1 do Klasy Pancerza przeciw obrażeniom obuchowym
    +1 do rzutów obronnych przeciw polimorfii/petryfikacji
  • Waga: 4
  • Może używać tylko:
    Mag
  • Miejsce:
    1. W jeden z egzemplarzy ubrany jest Edwin (znajdziemy go na najwyższym piętrze Gildii Mae'vara w Dokach).
    2. Do kupienia u Chana Zahry w Targowie.
    3. Dzielnica świątyń, Strzeżony budynek. Na piętrze spotkamy między innymi maga Ziona, który ma na sobie tę szatę.
    4. IV poziom Twierdzy Strażnika, w Obozie Githyanki.
    5. W jeden z egzemplarzy ubrana jest Nalia (w Tronie Bhaala, gdy przywołamy ją do piekła).
    6. Saradush, do kupienia u księgarza Łazarza (i później w Amkethranie).
    7. Saradush, zamek. W szaty te ubrani są dwaj Magowie Bojowi Il-Khana i Karun Czarny.
  • Komentarz: Jedna z podstawowych, raczej przeciętnych szat. Zwiększa o 1 Klasę Pancerza przeciwko obrażeniom obuchowym (młoty, wekiery, maczugi, kije itp.) i rzuty obronne przeciwko polimorfii/petryfikacji. O ile premia do Klasy Pancerza może się przydać, to te właśnie rzuty obronne w drugiej części sagi Baldur's Gate są raczej rzadko wykonywane (w przeciwieństwie do pierwszej - tam starcia z Bazyliszkami były na porządku dziennym).

Szata neutralnego arcymaga

Ta potężna magiczna szata zapewnia ochronę przed fizycznymi atakami, jednocześnie zwiększając niewrażliwość na magię i rzuty obronne. Jej magiczna natura jest tak niezwykła, że szatę mogą nosić tylko magowie o neutralnym charakterze.

PARAMETRY:

  • Klasa Pancerza: 5
  • Specjalne:
    +5% do odporności na magię
    +1 do rzutów obronnych
  • Waga: 6
  • Może używać tylko:
    Mag
    Postać neutralna
  • Miejsce: Saradush, do kupienia u księgarza Łazarza (i później w Amkethranie).
  • Komentarz: Szaty arcymaga to potężne przedmioty, jedne z najlepszych, jakie mogą nosić nasi magowie. Zapewniają dość dobrą (jak dla czarodziei) Klasę Pancerza, ponadto poprawiają rzuty obronne i zwiększają odporność na magię. Ta konkretna szata może być używana jedynie przez postacie o neutralnym charakterze. Zdecydowanie polecam.

Szata ochrony przed chłodem

Magiczne szaty ochrony przed chłodem są dość rozpowszechnione po Wybrzeżu Mieczy, szczególnie wśród podróżników wędrujących na północ, ku Neverwinter i Dolinie Lodowego Wichru. Wielu młodych magów otrzymuje je w darze od swych mistrzów, jako nagrodę za ukończenie pierwszych pięciu lat nauki. Szaty te - podobnie jak w przypadku innych tego rodzaju - mogą nosić tylko magowie.

PARAMETRY:

  • Specjalne:
    +20% do odporności na chłód
  • Waga: 3
  • Może używać tylko:
    Mag
  • Miejsce:
    1. Sklepikarz Jayes we wschodniej części Promenady Waukeen (jedynie w nocy).
    2. Północny las, szatę tę ma na sobie spotkany tam przez nas Mag.
    3. Saradush, do kupienia u Księgarza Łazarza (i później w Amkethranie).
  • Komentarz: Jedna z trzech szat zapewniających ochronę przed żywiołami. Ta akurat daje dwudziestoprocentową premię do odporności na chłód. Może się przydać w sytuacji, gdy wróg rzuci Stożek zimna albo Lodową nawałnicę.

Szata ochrony przed elektrycznością

Magiczne szaty ochrony przed elektrycznością są rzadsze od swych kuzynów, a można nawet powiedzieć, że bardzo rzadkie. Niektóre z nich noszą paranoicy pragnący zabezpieczyć się podczas burzy. Wielu jednak magów również chroni się nimi przed intrygami swych braci. Szaty te - podobnie w przypadku innych tego rodzaju - mogą nosić tylko magowie.

PARAMETRY:

  • Specjalne:
    +20% do odporności na elektryczność
  • Waga: 3
  • Może używać tylko:
    Mag
  • Miejsce: Saradush, do kupienia u Księgarza Łazarza (i później w Amkethranie).
  • Komentarz: Jedna z trzech szat zapewniających ochronę przed żywiołami. Ta akurat daje dwudziestoprocentową premię do odporności na elektryczność. Może się przydać w sytuacji, gdy wróg rzuci Błyskawicę albo Wyładowanie łańcuchowe.

Szata ochrony przed ogniem

Niestabilność magicznej energii sprawia, że magiczne szaty ochrony przed ogniem są rozpowszechnione pośród młodych uczniów i ich mistrzów. Podobnie jak w przypadku innych szat tego rodzaju, mogą je nosić tylko magowie.

PARAMETRY:

  • Specjalne:
    +20% do odporności na ogień
  • Waga: 3
  • Może używać tylko:
    Mag
  • Miejsce:
    1. Mekrath, w swym domu w kanałach pod Dzielnicą świątyń.
    2. Jeżeli dołączyliśmy do Bodhi, to podczas naszej następnej wizyty w siedzibie Złodziei Cienia spotkamy kilku Inkwizytorów Złodziei Cienia. Każdy z nich nosi tę szatę.
    3. Saradush, do kupienia u księgarza Łazarza (i później w Amkethranie).
  • Komentarz: Jedna z trzech szat zapewniających ochronę przed żywiołami, chyba najbardziej z nich przydatna. Ta akurat daje dwudziestoprocentową premię do odporności na ogień. Może się przydać w sytuacji, gdy wróg rzuci Kulę ognia albo nawet Deszcz meteorytów.

Szata ucznia

Szata ta została wykonana przez twoich uczniów, którzy ciężko pracowali w Kuli Sfer.

PARAMETRY:

  • Klasa Pancerza: 3
  • Miejsce: Jeżeli gramy czarodziejem lub czarownikiem, to naszą twierdzą jest Kula sfer. Szata ta może zostać wykonana przez naszych uczniów w ramach naszego trzeciego dla nich zlecenia, za jedyne 250 sz.
  • Komentarz: Zdecydowania najgorsza szata w grze. Zapewnia zupełnie przyzwoitą klasę pancerza, ale nic ponadto. Co więcej, podczas jej tworzenia jeden z uczniów straci życie, co kosztuje nas trochę PD. Dlatego przy trzecim zadaniu mówimy uczniom żeby nie tworzyli żadnego przedmiotu, a sami jak najszybciej kupujemy Szatę Vekny.

Szata Vekny

Ta szata nie posiada nawet ułamka tej mocy, co dwa słynne artefakty, Ręka oraz Oko Vekny. Mimo to, od samego faktu, iż ten legendarny lisz nosił ją na sobie, szata wchłonęła tyle energii magicznej, iż stała się znaczącym przedmiotem magicznym.

PARAMETRY:

  • Klasa Pancerza: 5
  • Specjalne:
    Poprawia prędkość rzucania czaru o 4
    +10% do odporności na magię
  • Waga: 3
  • Może używać:
    Mag
  • Miejsce: Do kupienia u Deidre na Targu Przygody.
  • Komentarz: Zdecydowanie najlepsza szata w całej grze. Zapewnia taką samą Klasę Pancerza, jak Szata arcymaga, ale zwiększa odporność na magię nie o 5, a o 10%. Jednakże największą jej przewagą nad tamtą jest jedyna w swoim rodzaju premia - prędkość rzucania zaklęć zwiększona o 4. Wyzwolenie Ognistej kuli czy Zabójczej chmury to teraz ułamki sekundy! Szata Vekny jest dość droga, ale na pewno będzie nas na nią stać - zdecydowanie warto się w nią zaopatrzyć.

Szata wędrowcy

Te magiczne szaty są idealne dla wędrujących z miasta do miasta magów. Zapewniają one ochronę przed strzałami bandytów i tymi zawistnymi złodziejami-magami, którzy kryją się w krzakach ze Śmierdzącą chmurą. Podobnie w przypadku innych tego rodzaju szat, mogą je nosić tylko magowie.

PARAMETRY:

  • Specjalne:
    +1 do Klasy Pancerza przeciw pociskom
    +1 do rzutów obronnych przeciw zionięciom
  • Waga: 4
  • Może używać tylko:
    Mag
  • Miejsce:
    1. W jeden z egzemplarzy ubrana jest Aerie (znajdziemy ją w Namiocie cyrkowym na Promenadzie Waukeen).
    2. Slumsy, piętro domu Gaelana Bayle'a, do kupienia u Arledriana.
    3. Saradush, do kupienia u księgarza Łazarza (i później w Amkethranie).
    4. Do kupienia u Carrasa w Jaskini Przemytników w Amkethranie.
  • Komentarz: Jedna z podstawowych, raczej przeciętnych szat. Zwiększa o 1 klasę pancerza przeciwko pociskom (strzały, bełty, pociski) i rzuty obronne przeciwko zionięciom (przydatne w starciach ze smokami). Plusem jest możliwość wczesnego jej zdobycia.

Szata złego arcymaga

Ta potężna magiczna szata zapewnia ochronę przed fizycznymi atakami, jednocześnie zwiększając niewrażliwość na magię i rzuty obronne. Jej magiczna natura jest tak niezwykła, że szatę mogą nosić tylko magowie o złym charakterze.

PARAMETRY:

  • Klasa Pancerza: 5
  • Specjalne:
    +5% do odporności na magię
    +1 do rzutów obronnych
  • Waga: 6
  • Może używać tylko:
    Mag
    Postać zła
  • Miejsce:
    1. Ust Natha, do kupienia u jednego z kupców na bazarze.
    2. Piekło, próba na wschodzie (Duma). Żeby zdobyć szatę, musimy zabić smoka.
    3. Saradush, do kupienia u księgarza Łazarza (i później w Amkethranie).
  • Komentarz: Szaty arcymaga to potężne przedmioty, jedne z najlepszych, jakie mogą nosić nasi magowie. Zapewniają dość dobrą (jak dla czarodziei) Klasę Pancerza, ponadto poprawiają rzuty obronne i zwiększają odporność na magię. Ta konkretna szata może być używana jedynie przez postacie o złym charakterze. Zdecydowanie polecam.




Komentarze

Ten artykuł skomentowano 6 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


monika
 

Wędrowiec
Temat: czy ja slepa, bo deidre nie...
Dodany: 01.02.2010 o 19:36  

czy ja slepa, bo deidre nie ma na targu przygody

Erbeleg
 

Wędrowiec
Temat: Jest, trzeba wejsc po schod...
Dodany: 02.03.2010 o 19:12  

Jest, trzeba wejsc po schodach, ale dopiero po zainstalowaniu TB.

karkaras
 

Wędrowiec
Temat: porównaj z szatą vekny ;)
Dodany: 05.07.2011 o 9:29  

porównaj z szatą vekny ;)

karkaras
 

Wędrowiec
Temat: ja bym wziął łotrzyka, zwię...
Dodany: 12.07.2011 o 20:42  

ja bym wziął łotrzyka, zwiększa jakiś tam rzut obronny. klasa pancerza dla maga nie ma znaczenia, zazwyczaj i tak jest na tyle beznadziejna, że za każdym razem się obrywa. poza tym najczęściej mag podróżuje z kamienną skórą, więc nie musi obawiać się ciosów.

karkaras
 

Wędrowiec
Temat: oj, teraz to nie wiem czy k...
Dodany: 15.07.2011 o 13:42  

oj, teraz to nie wiem czy kpisz ze mnie.

troco
 

Wędrowiec
Temat: zal, ze w baldurach jest ta...
Dodany: 07.04.2013 o 12:56  

zal, ze w baldurach jest tak male zroznicowanie szat, w icewind dale 1 juz bylo wieksze i tam naprawde czasami byl dylemat czego uzywac ;)



Ten artykuł skomentowano 6 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


Pseudonim
E-mail
Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw