Gothic 3 » Solucja


Klan Młota

cRPG » Gothic 3 » Poradniki » Solucja
Autor: Orish
Utworzono: 15.02.2008 | Odsłon: 89675
Aktualizacja: 04.10.2009

1. Zapasy dla Pedara

Pedar potrzebuje 20 skór wilków lodowych i 10 brył magicznej rudy. Te pierwsze zdobędziesz polując z wyuczoną uprzednio umiejętnością Pozyskiwanie skór, natomiast rudę wydobędziesz ze skalnych zarodków w różnych miejscach na terenie Nordmaru. Kiedy mu to przyniesiemy, będzie z nami handlował.
Reputacja w Klanie Młota: +3
Punkty Doświadczenia: 1500

2. Odbij kopalnię

Reto powie ci o problemach klanu z orkami - zajęli kopalnię. Możesz pomóc w jej odbiciu. Reto przedstawi ci swój plan i skieruje do Morta, który chętnie zostanie naszym przewodnikiem. Zostanie ci również zasugerowane, byś poszukał ludzi do pomocy (patrz zadanie nr 3). Kiedy już będziesz gotowy, poproś Morta, by zaprowadził cię do dolnego wejścia do kopalni i daj znak do ataku. A teraz czeka cię długa siekanka...
Reputacja w Nordmarze: +5
Reputacja w Klanie Młota: +15
Punkty Doświadczenia: 5000

3. Znajdź ludzi do ataku na kopalnię

Część zadania nr 2. Możesz poprosić kilku ludzi, by pomogli ci odbić kopalnię Klanu Młota. Twoim przewodnikiem będzie Mort, który zaprowadzi cię do Klanu Wilka i Klanu Ognia (zadania nr 4 i 5), gdzie będziesz mógł poszukać wojowników.W wiosce Klanu Wilka Grim powie ci, że jego ludzie są na polowaniu. Udaj się więc do ich obozu i weź Jorna (będziesz musiał wykonać zadanie nr 18 w Klanie Wilka) i Liska.W Klanie Ognia może pójść z tobą Thorald, pod warunkiem, że mu załatwisz pancerz (zadanie nr 9 w Klanie Ognia).
Reputacja w Klanie Młota: +10
Punkty Doświadczenia: 3000

4. Idź za Mortem do Klanu Wilka

Część zadań nr 2 i 3. Podążaj za Mortem do Klanu Wilka.
Reputacja w Nordmarze: +2
Punkty Doświadczenia: 2000

5. Idź za Mortem do Klanu Ognia

Jest to część zadań nr 2 i 3, ale odradzam nawet zabieranie się za nie - bug sprawia, że Mort po prostu wnika w skałę i ani myśli z niej wyjść.
Reputacja w Nordmarze: +2
Punkty Doświadczenia: 2000

6. Idź za Mortem do dolnego wejścia do kopalni

Jest to część zadania nr 2. Najpierw polecam poprosić go o zaprowadzenie do Klanu Wilka w celu znalezienia ludzi do pomocy w odbiciu kopalni. Wtedy poproś go, by zaprowadził cię do dolnego wejścia.
Punkty Doświadczenia: 1000

7. Zabij wodza doliny

Zadanie to polega na zabiciu herszta orków podczas odbijania kopalni Klanu Młota.
Punkty Doświadczenia: 2500

8. Pancerz Stejnara

Stejnar może ci sprzedać pancerz za 100 bryłek rudy (Lekki pancerz Nordmarczyka). Możemy ją wydobyć w różnych miejscach na terenie całego Nordmaru. Przyda nam się umiejętność Poszukiwacz złóż. Natomiast czy warto kupować zbroję? Raczej nie, i tak zapewne mamy już lepszą.
Reputacja w Klanie Młota: +3
Punkty Doświadczenia: 2000

9. Ketil potrzebuje 12 skór bizonów

Ketil potrzebuje 12 bizonich skór. Nie pozostaje nam nic innego, jak zapolować. W nagrodę 12 bryłek rudy.
Reputacja w Klanie Młota: +5
Punkty Doświadczenia: 2000

10. Kufer Tjalfa

Jeśli powiemy Ugolfowi, że poszukujemy złota, wskaże nam kufer Tjalfa. Aby go jednak otworzyć, potrzebujemy klucza. Możemy go dostać od samego Tjalfa w zamian za odbicie kopalni (zadanie nr 2) lub też okraść go albo skorzystać z czaru Otwieranie zamków.
Kradzież: +1
Punkty Doświadczenia: 2000

11. Ukryta Ruda

Jeśli powiesz Ugolfowi, że poszukujesz rudy, opowie ci o dolince znajdującej się w pobliżu ścieżki wiodącej do Klanu Wilka. Wejście do niej wiedzie po zwalonym drzewie.
Kowalstwo: +3
Reputacja w Klanie Młota: +5
Punkty Doświadczenia: 2000

12. Orkowie spod mostu

Jeśli powiesz Ugolfowi, że poszukujesz orków, powie ci, żebyś sprawdził pod mostem wiodącym do wioski. Zadanie łatwe i przyjemne - jest ich tam jedynie pięciu.
Punkty Doświadczenia: 2000

13. Ruda dla Ugolfa

Ugolf będzie cię uczył, jeśli zapłacisz mu 50 bryłek rudy. Możemy ją wydobyć w różnych miejscach na terenie całego Nordmaru. Przyda nam się umiejętność Poszukiwacz złóż.
Reputacja w Klanie Młota: +5
Punkty Doświadczenia: 1500

14. Warzenie wódy z Ugolfem

Ugolf opowie nam, jak przegrał w pewnym zakładzie. Miał wypić trunek o nazwie Tunelowy Bulgot i utrzymać się na nogach. Możemy zagrać na jego dumie i samemu spróbować sił. Najpierw jednak trzeba nam znaleźć składniki (zadanie nr 15). Aby alkohol nas nie powalił, musimy mieć przynajmniej 200 wytrzymałości.
Reputacja w Nordmarze: +3
Reputacja w Klanie Młota: +3
Punkty Doświadczenia: 2000

15. Tunelowy Bulgot

Jest to część zadania nr 14. Na liście składników znajduje się 20 alkojagód (są w różnych miejscach na terenie Nordmaru i Myrtany, mają je także przy sobie gobliny), 2 żuwaczki pełzacza (potrzebna umiejętność Zęby, szpony i rogi oraz pełzacz - są w kilku jaskiniach na terenie wszystkich trzech krain) i 2 bryłki rudy (z tym nie powinno być problemu).
Alchemia: +1
Reputacja w Klanie Młota: +5
Punkty Doświadczenia: 2000

16. Hjalte jest spragniony

Hjalte stoi na wieżyczce obserwacyjnej, ukrytej za załomem skalnym. Potrzebuje wódy - daj mu ją.
Reputacja w Klanie Młota: +3
Punkty Doświadczenia: 1000

17. Hjalte jest głodny

Hjalte stoi na wieżyczce obserwacyjnej, ukrytej za załomem skalnym. Chce pieczeni - daj mu ją.
Reputacja w Klanie Młota: +3
Punkty Doświadczenia: 1000

18. Hauke potrzebuje rudy

Hauke może nauczyć cię poszukiwania złóż w zamian za 10 bryłek rudy.
Kowalstwo: +1
Reputacja w Klanie Młota: +5
Punkty Doświadczenia: 2000

19. Idź za Hauke do obozu poszukiwaczy rudy

Hauke opowie ci o poszukiwaczach złóż, którzy do tej pory nie wrócili do wioski. Zaproponuj mu wspólną podróż do ich obozu.
Reputacja w Klanie Młota: +5
Punkty Doświadczenia: 1500

20. Zabij pełzacza w obozie poszukiwaczy

Kontynuacja zadania nr 19. Zabij pełzacze, które zaatakowały poszukiwaczy złóż w ich obozie. Następnie porozmawiaj z całą trójką (w sumie 7 bryłek rudy, amulet i dodatkowe 1000 PD).
Kowalstwo: +1
Reputacja w Nordmarze: +3
Reputacja w Klanie Młota: +5
Punkty Doświadczenia: 4000

21. Ingvar potrzebuje miecza

Ingvar nauczy nas, jak wykuć broń z czystej magicznej rudy, jeśli wykujemy dla niego Miecz Nordmarczyka (najpierw musimy odbić kopalnię). Da nam projekt - potrzebujemy 4 szablozębów, jednej nordmarskiej starki i jednej sztaby magicznej rudy oraz, rzecz jasna, umiejętności kucia broni z magicznej rudy. Szablozęby zdobędziesz, wyruszając na polowanie, pamiętając o wyuczeniu się umiejętności Zęby, szpony i rogi, nordmarską starkę znajdziemy w jednym z grobowców przodków, a sztabę magicznej rudy możemy kupić u Pedara. Nie musimy jednak wykuwać miecza, jeśli wybraliśmy sobie go w nagrodę u Kertha za oswobodzenie Nordmaru.
Reputacja w Klanie Młota: +10
Punkty Doświadczenia: 2000

22. Zgoda wytapiaczy rudy

Okazuje się, że wykucie miecza to nie wszystko. Musimy jeszcze uzyskać zgodę innych wytapiaczy rudy: Pedara z Klanu Młota (patrz zadanie nr 1), Larsona z Klanu Wilka (zadanie nr 14 w Klanie Wilka) i Kalana z Klanu Ognia. Ten ostatni da nam zgodę bez konieczności wykonywania zadania. Kiedy będziemy mieli już zgodę od całej trójki, wracamy do Ingvara.
Kowalstwo: +5
Reputacja w Nordmarze: +8
Reputacja w Klanie Młota: +15
Punkty Doświadczenia: 2500

23. Przynieś Pedarowi róg cieniostwora

Jest to część zadania nr 22. Odnajdujemy Pedara. Ten z początku nie będzie chciał nam dać zadania, dzięki któremu moglibyśmy uzyskać jego zgodę, w końcu jednak ulegnie. Mamy przynieść mu róg cieniostwora. Jeśli jeszcze nie mamy go w ekwipunku, musimy ruszyć na polowanie, mając odpowiednią umiejętność (ułatwieniem w poszukiwaniach będą krwawe ślady, jakie zostawia za sobą cieniostwór).
Kowalstwo: +1
Reputacja w Klanie Młota: +3
Punkty Doświadczenia: 2000





Komentarze

Ten artykuł skomentowano 45 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

« Starsze · 1 · 2 · (3) ·

Rhobar IV z Wengardu
 

Wędrowiec
Temat: możesz sam ja zaatakować po...
Dodany: 09.04.2012 o 19:13  

możesz sam ja zaatakować po co ci pomoc jak orki są cienkie i jest fajny bug w gothic 3 gdy masz mało życia i wkoło jest pełno orków albo bandytów potworów nieumarłych magów itp. naciśnij ekwipunek czyli backspace wtedy orkowie na ciebie czekają i cie nie bija wtedy możesz pić mikstury lecznicze, many jeść a gdy już wyłączysz backspace możesz dalej walczyć

Baldwin_IV
 

Wędrowiec
Temat: No racja Rhobar. Nieraz ja ...
Dodany: 03.07.2012 o 8:51  

No racja Rhobar. Nieraz ja tak robiłem i w innych miejscach. Trzeba jedynie uważać, żeby jakiegoś orka nie "zablokować" w trakcie zadawania ciosu bo i tak (po backspace`ie) możesz od niego oberwać

Vodobododu
 

Wędrowiec
Temat: Gdzie dokładnie jest ten Ka...
Dodany: 19.07.2012 o 8:23  

Gdzie dokładnie jest ten Kalan bo ide do Klanu Ognia a tam kuźnia pusta i nic.. szukam po całym klanie i nic :/

KooXiaRz
 

Wędrowiec
Temat: Pewnie pod mostem prowadząc...
Dodany: 24.07.2012 o 9:08  

Pewnie pod mostem prowadzącym do chaty wojownika z którym możesz iść wybić obóz orków(w jego chacie również jest kamień teleportacyjny) UWAGA! Kalan jest "Porwany" przez orków więc bd musiał go odbić ;)

idzsobieBambusie
 

Wędrowiec
Temat: a co to to?
Dodany: 19.10.2013 o 5:59  

a co to to?



Ten artykuł skomentowano 45 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

« Starsze · 1 · 2 · (3) ·

Pseudonim
E-mail
Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw