TES IV: Oblivion » Solucja


Wątek główny

cRPG » TES IV: Oblivion » Poradniki » Solucja
Autor: Oceansoul
Utworzono: 12.09.2008 | Odsłon: 47984
Aktualizacja: 12.09.2008


<< poprzedniaSPISnastępna >>

Szkolenie

Misja ta jest samouczkiem mającym za zadanie oswoić gracza ze sterowaniem postacią oraz pozwolić na wybór znaku zodiaku i klasy bohatera. W trakcie walki i wędrówki na ekranie pojawiać się będą także komunikaty opisujące funkcjonowanie dziennika, sztukę posługiwania się magią oraz wskazówki dotyczące podstaw złodziejskiego rzemiosła, jak skradanie się czy otwieranie zamkniętych skrzyń.

Budzisz się w ciemnej, cuchnącej zgnilizną celi. Podłogę zaścielają bielejące kości, niewątpliwie jedyne pozostałości po poprzednich więźniach. Rozglądasz się. Stół, taboret, pobrzękujące łańcuchy, na jednej ze ścian wąski świetlik, na drugiej okratowane drzwi. Na usta ciśnie ci się lawina pytań: co robisz w więzieniu cesarskim, jak się tu znalazłeś oraz, co najważniejsze, jak możesz się stąd wydostać. Zbliżasz się do stalowych prętów i próbujesz nawiązać rozmowę z mieszkańcem sąsiedniej celi. Nie okazuje się pomocny, a fakt, że przepowiada ci rychłą śmierć, nie podnosi na duchu. Ale, ale, co to za hałas? Słychać skrzypienie ciężkich drzwi oraz kroki na schodach prowadzących do więziennego podziemia. Podniesione głosy postaci, szczęk ich zbroi i dźwięk wyjmowanych z pochew mieczy niosą się echem po korytarzu. O dziwo, strażnicy zatrzymują się na przeciw twojej celi, spodziewając się, że będzie ona pusta. Zezłoszczeni twą obecnością, nakazują ci stanąć pod przeciwległą ścianą, co lepiej uczynić bez najmniejszego sprzeciwu, jeśli chce się zachować życie. Do środka wchodzi kilku zbrojnych oraz... Zaraz, zaraz, to przecież nie możliwe! Co miałby tu robić cesarz we własnej osobie? Podchodzi do ciebie, równie zdziwiony waszym spotkaniem. Przecież to właśnie ty jesteś osobą, którą Uriel Septim widuje w swoich snach! Cudowny zbieg okoliczności czy przeznaczenie? Nie zastanawiasz się nad tym zbyt długo, tylko przechodzisz przez nowo otwarte tajne przejście...

Początkowo musisz podążać za cesarzem i Ostrzami. Dość szybko zaatakują was pierwsi napastnicy, jeśli jednak boisz się o swoje wątłe zdrowie, nie musisz wdawać się w walkę. Podczas starcia ginie kapitan Renault, proponuję więc zaopiekować się jej mieczem - Akavirską kataną Renault - który przyda się w dalszej części szkolenia. W tym momencie przyjdzie ci rozstać się z żołnierzami, a twoje przetrwanie zależeć będzie już tylko od ciebie.
Przez wyrwę w murze dostaniesz się do podziemi pod więziennym kompleksem. Nie można się w nich zgubić, korytarze prowadzą prosto do wyjścia. Na twej drodze staną jedynie szczury i kilku goblinów, a ze wszystkimi powinieneś poradzić sobie bez najmniejszych problemów. Próbuj otwierać wszystkie napotkane skrzynie i skompletować zbroję, która będzie ci służyć w pierwszych godzinach gry.
W pobliżu drewnianych drzwi, przez które za chwilę przejdziesz, ujrzysz zwłoki goblińskiego szamana. Przeszukaj je dokładnie, gdyż znajdziesz przy nich nie tylko klucz, potrzebny do otworzenia wrót do dalszej części kompleksu, ale także zwoje z czarami i słabą miksturę czarodziejstwa.
Drzwi zaprowadzą cię do Cesarskich Lochów. Przemierzając omszałe korytarze, napotkasz kilka szczurów oraz zombie, ale pokonanie ich nie będzie problemem. Gdy przejdziesz przez kolejne wrota, znajdziesz się w Naturalnych Pieczarach - uważaj na gobliny oraz pułapkę. Doszedłszy do stosu bali drewna, spróbuj zepchnąć je na stojące poniżej potwory, naciskając klawisz akcji. Idąc dalej, dotrzesz do sporych rozmiarów groty, w której czyhają na ciebie cztery gobliny, w tym jedna goblińska czarownica uzbrojona w Kostur Goblina Szamana. Przez następne drzwi dotrzesz do Cesarskich Podziemi.
Przechodząc przez wyłom skalny, znajdziesz się na powrót w murowanej części podziemi. Z daleka powinny dobiegać głosy cesarza i strażników. Po chwili zaatakują was kolejni zamaskowani napastnicy.
Uriel Septim decyduje się okazać ci swoje zaufanie i rozpoczyna konwersację o Dziewięciu Bóstwach, która kończy się wyborem znaku zodiaku przez bohatera. Następnie władca poprosi cię o towarzyszenie mu w dalszej wędrówce, a jako że królom się nie odmawia, podążysz za nim, rozprawiając się po drodze z kolejnymi zamachowcami. Dojdziecie w ten sposób do kolejnych drzwi, prowadzących do Sanktuarium.
Wewnątrz okaże się, że na cesarza została zastawiona pułapka. Uriel Septim zdąży jedynie przekazać ci Amulet Królów, po czym padnie pod ciosem zadanym przez skrytobójcę. Następnie Baurus, jeden z żołnierzy, pozwoli ci wybrać klasę dla swojego bohatera (lub też stworzyć własną, jeśli tylko tego zapragniesz), a wreszcie wręczy ci klucz do kanałów i pozostawi zdanego wyłącznie na siebie. Aha, wcześniej odbierze ci katanę kapitan Renault, jeśli masz ją przy sobie.
Nie mając innego wyboru, otwórz drzwi prowadzące do ścieków i przejdź przez właz. Zgodnie ze słowami Baurusa, wewnątrz napotkasz kilka szczurów i goblinów. Droga przez wspomniane kanały nie sprawi kłopotów - w pierwszym pomieszczeniu wybierz prawą odnogę, a dojdziesz do wyjścia na powierzchnię. Możesz wówczas dokonać ostatecznej zmiany rasy, znaku zodiaku bądź klasy, dlatego zastanów się dobrze przed finalnym wyborem. Po wyjściu na zewnątrz, zakończysz misję szkoleniową.

Dostarcz Amulet

Zadanie to rozpoczyna się wraz z otrzymaniem owego klejnotu z rąk Uriela Septima. Zgodnie z przedśmiertną wolą cesarza, masz przekazać go Jauffre, zakonnikowi z Opactwa Weynon, które znajduje się nieopodal miasta Chorrol. Nie pozostaje nic innego, jak tylko wyruszyć w drogę.
Gdy będziesz na miejscu, wejdź do Domu Weynon i porozmawiaj z Opatem Maborelem. Skieruje cię do przebywającego na piętrze Jauffre. Wręcz zakonnikowi Amulet Królów i wysłuchaj opowieści o Oblivionie i daedrycznym księciu Mehrunesie Dagonie, a także o konieczności jak najszybszego rozpalenia Smoczych Ogni w Świątyni Jedynego, gdyż tylko one ochronią Cyrodiil przed inwazją z Otchłani. Jako że Ognie mogą zostać wzniecone wyłącznie przez cesarza, twoim najważniejszym zadaniem będzie odszukanie ostatniego dziedzica zmarłego imperatora - jest nim Martin, kapłan Akatosha, którego znajdziesz w świątyni w Kvatch.

Odszukaj spadkobiercę

Jauffre zatrzyma Amulet Królów, a tobie każe czym prędzej wyruszyć do Kvatch. Nie zapomnij poprosić go o pomoc, otworzy wówczas stojącą nieopodal Skrzynię Jauffre - znajdziesz w niej broń, zbroję oraz mikstury. Porozmawiaj też z pozostałymi zakonnikami, brat Piner wręczy ci księgę Wypaczenie na Zachodzie, dzięki lekturze której wzrośnie umiejętność blok, a Opat Maborel sprezentuje czekającego w stajni srokatego konia. Możesz też zagadnąć przebywającego na terenie opactwa kowala Eronora, a przekaże ci młotek płatnerski.
Ruszaj do Kvatch. Wspinając się krętą drogą do bram miasta zauważysz przerażonych mieszkańców, a zewsząd słychać będzie opowieści o ataku daedr. Wejdź do palącego się miasta, a następnie skieruj swe kroki do świątyni Akatosha. Tam znajdziesz brata Martina, nie zgodzi się on jednak na opuszczenie miasta, dopóki nie oswobodzisz Kvatch od najeźdźców.
Wyjdź z miasta, odszukaj kapitana straży Savliana Matiusa i porozmawiaj z nim o wiodących do Otchłani wrotach, które należałoby zamknąć. Zaoferuj swoją pomoc i przejdź przez ognistą bramę.

Przełamanie oblężenia Kvatch

Przeszedłszy przez wrota, znajdziesz się w Otchłani. Nieopodal wejścia powinieneś zauważyć Ilenda Voniusa, jednego z miejskich strażników. Możesz poprosić go o pomoc, a podąży za tobą.
Twoim celem w Otchłani jest najwyższa wieża, na szczycie której znajduje się Kamień Pieczęci. Musisz zdjąć go z postumentu - wówczas wrota zostaną zamknięte, a ty teleportowany z powrotem do Cyrodiil.
Kieruj się w lewo, aż ścieżka zaprowadzi cię do Krwawej Uczty. Tam wkrocz do Sal Rozdzierania i wespnij na wyższy poziom Krwawej Uczty. Kolejne pomieszczenie, które musisz odwiedzić, to Korytarze Mrocznego Zbawienia. Aby dostać się do dalszej części kompleksu, będziesz potrzebować klucza, dlatego też wyjdź na Równiny i wąskim mostem przejdź do innej wieży - Jatki Żniwiarza. Na jej szczycie czeka dremora - Strażnik Pieczęci. Zabij go i z ciała weź klucz Twierdzy Pieczęci. W klatce zauważysz więźnia Meniena Gonelda, innego strażnika miejskiego. Udzieli ci on kilku wskazówek dotyczących zamykania bram Otchłani.
Wracaj do Korytarzy Mrocznego Zbawienia i otwórz kluczem zamknięte drzwi. Pnij się w górę, a w Krwawej Uczcie skorzystaj z runicznego portalu. Wejdź do Sigillum Sanguis. Tam dojdź do cokołu, na którym spoczywa Kamień Pieczęci. Zabierz go, a po kilku chwilach pojawisz się przed bramą do Kvatch. Wrota do Otchłani zostały zamknięte, poinformuj o tym Salviana Matiusa.
Najwyższa pora oczyścić drogę do kaplicy. Kapitan straży i kilku innych żołnierzy wesprą cię w walce z daedrami. Gdy wszyscy wrogowie padną, porozmawiaj z Salvianem i wejdźcie do świątyni. Matius poprosi cię o pomoc w odbiciu zamku z rąk potworów (patrz: Zadania poboczne, Miasta Cyrodiil, Kvatch - Bitwa o Zamek Kvatch), jeśli jednak nie masz ochoty, nie musisz się zgadzać. Po tym jak zamknąłeś wrota Otchłani i oczyściłeś wiodącą przez miasto drogę ucieczki, brat Martin pójdzie z tobą do Opactwa Weynon.

Opactwo Weynon

Gdy dotrzecie na miejsce, okaże się, że Opactwo atakują agenci Mitycznego Brzasku - członkowie organizacji, która odpowiada za zabójstwo cesarza. Wejdź do kaplicy i pomóż znajdującemu się tam Jauffre pokonać agresorów. Następnie biegnijcie do Domu Weynon - na nieszczęście, spóźniliście się, a Amulet Królów został skradziony.
Jauffre uzna, że powinniście wszyscy udać się do Świątyni Władcy Chmur - siedziby Ostrzy, ostatniego bezpiecznego miejsca w Cyrodiil. Kiedy dotrzecie na miejsce, zakonnik otworzy bramę, a żołnierze wyjdą powitać Martina. Poczekaj, aż syn cesarza skończy przemawiać i podziękuje ci za pomoc, zaś Jauffre zaoferuje członkowstwo w Ostrzach, a gdy się zgodzisz, otrzymasz akavirską katanę oraz nieograniczony dostęp do przechowanych w warowni dóbr - broni, pancerzy, ksiąg.

Ścieżka Brzasku

Porozmawiaj z Jauffre o możliwości odzyskania Amuletu. Skieruje cię do Baurusa, członka Ostrzy obecnego przy śmierci Uriela Septima. Znajdziesz go w Pensjonacie Luthera Broada w Elfickich Ogrodach Cesarskiego Miasta.
Wejdź do gospody. Ujrzysz Baurusa siedzącego przy barze. Każe ci spocząć obok i nie odzywać się. Zastosuj się do poleceń i wysłuchaj dalszych wskazówek - wyjdź za nim z pensjonatu, uważnie obserwując tego, który zacznie was śledzić.
Baurus, a zaraz za nim siedzący w rogu sali mężczyzna, zejdą do piwnicy. Ruszaj i ty. Gdy tylko przejdziesz przez drzwi, zaatakuje cię Astav Wirich, agent Mitycznego Brzasku. Pokonaj go i przeszukaj zwłoki - koniecznie zabierz księgę: Komentarze Mitycznego Brzasku 1.
Porozmawiaj z Baurusem, a opowie ci więcej o tajemniczym kulcie czczącym Mehrunesa Dagona. Po dalsze informacje odeśle cię do Tar-Meeny na Uniwersytet Wiedzy Tajemnej.
Argoniankę znajdziesz w Mistycznym Archiwum. Wypytaj ją o Mityczny Brzask, a potem o Mankara Camorańskiego i czterotomowe dzieło, które napisał. Dzięki wskazówkom zawartym w Komentarzach do Misterium Xarxesa możliwe będzie odnalezienie kaplicy Dagona, a właśnie tam powinieneś się udać na poszukiwania Amuletu Królów, priorytetem jest więc skompletowanie czterech części książki.
Pierwszy tom już masz, a Tar-Meena wręczy ci drugi. Po pozostałe dwa odeśle cię do Phintiasa z Pierwszego Wydania. Księgarnię znajdziesz w Dzielnicy Handlowej. Wypytaj sklepikarza o Misterium Xarxesa, a potem o Komentarze. Co prawda, dysponuje on trzecim tomem, ale niejaki Gwinas zarezerwował jedyny dostępny egzemplarz i zapłacił za niego z góry. Podnieś nastawienie księgarza, a zgodzi się odsprzedać dzieło za 100 sztuk złota. Poczekaj, aż do sklepu przyjdzie Gwinas. Wzburzony, szybko opuści księgarnię. Idź za nim i spróbuj wyciągnąć informacje o czwartym tomie. Ponoć można go zdobyć jedynie od któregoś z członków Mitycznego Brzasku. Przeczytaj notatkę, którą wręczy ci Gwinas - wynika z niej, że w kanałach pod Elfickimi Ogrodami odbywają się spotkania nowych rekrutów z kultystami.
Jeśli nie masz ochoty wydawać 100 złotych monet na książkę, możesz zdobyć ją na kilka różnych sposobów - ukraść z księgarni lub też pozwolić, by kupił ją Gwinas. Wówczas wystarczy uświadomić mu, że Mityczny Brzask odpowiada za morderstwo cesarza, a przestraszony mężczyzna bez protestów odda ci wolumin.
Zdobywszy trzeci tom i notatkę Gwinasa, opowiedz o wszystkim Baurusowi, a następnie idź za nim do kanałów, gdyż zna on drogę do miejsca spotkań. Kultyści szybko zorientują się, że nie jesteście tymi, za których się podajecie, i zaatakują. Z ciała Ravena Camorańskiego zabierz czwarty tom Komentarzy. Raz jeszcze porozmawiaj z Baurusem, a wyruszy on do Świątyni Władcy Chmur i od tej pory tam będziesz mógł go spotkać. Będąc w Świątyni, odszukaj go, a w nagrodę za pomoc w walce z kultem o jeden punkt wzrosną twoje umiejętności: ostrza, blok oraz ciężki pancerz.
Czas wrócić do Tar-Meeny. Zostaw jej wszystkie tomy do badań i daj dobę na wychwycenie wskazówki w tekście Komentarzy. Jak się okaże, pierwsze litery paragrafów układają się w napis: "Zielony Szlak Cesarski, gdzie wieża dotyka południowego słońca". Udaj się więc do Dzielnicy Pałacowej i zbliż do grobowca księcia Camarrila - na jednej ze ścian wyrzeźbiona została mapa Cyrodiil. Poczekaj do południa, a wówczas relief rozświetli się na czerwono. Gdy dotkniesz płaskorzeźby, na twojej mapie zostanie zaznaczone położenie Świątyni Mitycznego Brzasku.

Kaplica Dagona

Najwyższa pora złożyć wizytę kultystom w Jaskiniach pod Jeziorem Arrius, na północ od Cheydinhal. Gdy dotrzesz na miejsce, Odźwierny weźmie cię za jednego z wyznawców Mehrunesa Dagona i pozwoli wejść do świątyni. Przy wejściu zatrzyma cię Postrach, strażnik chramu, który zabierze cały twój ekwipunek i każe przywdziać Szatę Mitycznego Brzasku. Podążaj za nim do groty, w której przemawia sam Mankar Camorański. Po krótkiej chwili zniknie w magicznym portalu, zabierając ze sobą Amulet Królów, a w twoim dzienniku pojawi się informacja, że powinieneś zabrać leżące na ołtarzu Misterium Xarxesa. Nie jest to jednak proste, a w momencie, gdy dotkniesz księgi, zaatakują cię wszyscy kultyści. Czeka cię wówczas dość ciężka walka, zwłaszcza, że jesteś nieuzbrojony.
Lepiej więc od początku nie ukrywać swoich zamiarów i zaatakować wyznawców Dagona, zanim odbiorą ci twój ekwipunek. Sukcesywnie eliminuj członków Mitycznego Brzasku, a z głównej sali zabierz Misterium.
Zwróć uwagę na leżącego pod posągiem Mehrunesa związanego Argonianina o imieniu Jeelius. Jeśli uwolnisz go i bezpiecznie wyprowadzisz z Jaskiń, wyjawi ci, że jest kapłanem ze Świątyni Jedynego w Cesarskim Mieście. Uratowawszy Jeeliusa, odszukaj go później w Świątyni, a w nagrodę zwiększy o jeden punkt twoje umiejętności: alchemię, mistycyzm i przywrócenie.
Wracaj do niecierpliwiącego się Martina i przekaż mu skradzioną księgę. W czasie gdy on zajmie się jej studiowaniem, ty zgłoś się do Jauffre po nowe zadanie.

Szpiedzy

Jauffre zleci ci odszukanie i wyeliminowanie dwóch niebezpiecznych szpiegów, członków Mitycznego Brzasku. W namierzeniu złoczyńców pomogą ci kapitan Steffan ze Świątyni Władcy Chmur i kapitan Burd z Brumy.
Zacznij od odszukania Steffana na terenie Świątyni. Wyjawi, iż codziennie o zmierzchu, w okolicy kamienia runicznego, pojawia się zamaskowany kultysta. Gdy po zachodzie słońca udasz się w zaznaczone na twojej mapie miejsce, natkniesz się na Saveri Faram. Kiedy dunmerka będzie martwa, zgłoś się do kapitana Burda po dalsze wskazówki.
Zostaniesz skierowany do domu Jearl. Wejdź do środka, a następnie do piwnicy. Na stole znajdziesz rozkazy - koniecznie weź je ze sobą. Wewnątrz chaty lub w Jaskiniach Brumy powinieneś spotkać drugą agentkę. Ją również zabij, po czym idź zameldować Jauffre wykonanie zadania.

Krew daedr

Czas porozmawiać z Martinem i wybadać, co udało mu się wyczytać z Misterium. Do otwarcia portalu wiodącego do Raju Mankara Camorańskiego potrzebne będą cztery artefakty - pierwszym z nich jest przedmiot otrzymany z rąk dowolnej daedry. W tym celu musisz wykonać jedną z misji zlecanych przez bogów, a nagrodę przekazać Martinowi. Zastanów się dobrze, którego artefaktu jesteś gotów pozbyć się bezpowrotnie - spis zadań oraz otrzymywanych przedmiotów znajdziesz w tekście Zadania poboczne, Misje Daedryczne.

Brama Brumy

Gdy przekażesz Martinowi artefakt, porozmawiaj z Jauffre. Zakonnik poinformuje cię o wrotach do Otchłani, które otworzyły się pod murami Brumy. Potrzebna jest twoja natychmiastowa pomoc w zamknięciu bramy.
Przed wschodnim wejściem do Brumy czekać będzie kapitan Burd. Porozmawiaj z nim, a zaprowadzi cię do wrót Oblivionu. Wewnątrz utoruj sobie drogę do Kolca Furii i kolejno przejdź przez: Przeszywające Pomieszczenia, Korytarze Mrocznego Zbawienia i Sigillum Sanguis. W tym ostatnim zabierz Kamień Pieczęci, tym samym zamykając bramę. Pamiętaj, że gdy będziesz to robił, musi być przy tobie Burd, nie możesz więc zostawić go w tyle ani zgubić.
Jak tylko wrota znikną, porozmawiaj z kapitanem, a potem wracaj do Jauffre.

Sprzymierzeńcy dla Brumy

Musisz zgromadzić sojuszników gotowych bronić Brumy podczas kolejnego ataku daedr, kiedy to kultyści otworzą Wielkie Wrota. Trzeba więc nakłonić lokalnych władców do wysłania posiłków na przyszłe pole bitwy.
Cesarskiego Miasta odwiedzać nie musisz - Wielki Kanclerz Ocato jako jedyny nie udzieli ci pomocy, tłumacząc, iż Cesarski Legion jest rozproszony i zajęty utrzymywaniem pokoju w innych prowincjach.
W Anvil, Bravil, Cheydinhal, Chorrol, Leyawiin i Skingradzie porozmawiaj z urzędującym hrabią bądź hrabiną. Zgodzą się wysłać posiłki dopiero wtedy, gdy zamkniesz znajdujące się blisko ich miast wrota do Otchłani. Mechanizm działania jest zawsze taki sam - znajdujesz najwyższą wieżę, wewnątrz przemierzasz Sale Rozdzierania, Korytarze Mrocznego Zbawienia oraz Sigillum Sanguis, skąd zabierasz Kamień Pieczęci. Jedynie w Cheydinhal zamykanie bramy do Oblivionu wiąże się z dodatkowym zadaniem Błędny rycerz (patrz: Zadania poboczne, Miasta Cyrodiil, Cheydinhal).
Na koniec, udaj się do Kvatch. Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej, musisz ukończyć misję Bitwa o Zamek Kvatch (patrz: Zadania poboczne, Miasta Cyrodiil, Kvatch), a następnie porozmawiać z kapitanem Savlianem Matiusem, który w podzięce za twoją pomoc zgodzi się wesprzeć Brumę.

Krew bogów

W czasie gdy walczyłeś z daedrami na przedpolach Brumy, Martin zdołał dowiedzieć się, czym jest drugi z czterech przedmiotów, koniecznych do stworzenia wiodącego do Raju portalu. Tym razem potrzebny będzie artefakt boski, a konkretnie - zbroja Tibera Septima. Na jej poszukiwania musisz udać się do katakumb pod fortem Sancre Tor - Jauffre przekaże ci klucz do twierdzy.
Skieruj się do położonych na północ od Chorrol ruin. Już na dziedzińcu powitają cię hordy nieumarłych - zwiastun tego, czego możesz oczekiwać wewnątrz. Wejdź do środka i utoruj sobie drogę do Komnaty Wejściowej, po drodze pokonując Ostrze Nieumarłych - pierwszego z czterech strażników grobowca Tibera Septima. Kolejnych trzech znajdziesz w: Katakumbach, Sali Osądu i Więzieniu. Kiedy przemienią się w niegroźne widma, ruszą w kierunku Grobowca Cesarzy Remańskich. Idź w ślad za nimi, a gdy zdejmą bariery ochronne, weź z postumentu Pancerz Tibera Septima.
Oddaj artefakt Martinowi i wysłuchaj informacji na temat trzeciego przedmiotu, który musisz odszukać.

Miscarcand

Tym razem wyruszysz na poszukiwania Wielkiego Kamienia Welkynd. Jedyny egzemplarz, o istnieniu którego wiadomo Martinowi, znajduje się w ruinach ayleidzkiego miasta Miscarcand położonego między Kvatch a Skingradem.
Na twojej drodze staną zastępy nieumarłych. Przejdź przez Sel Vanua do Morimath, gdzie w centralnym punkcie kamiennej komnaty znajduje się Wielki Kamień Welkynd. Gdy tylko przywłaszczysz sobie ayleidzki artefakt, zaatakuje cię Król Miscarcand, potężny licz, w asyście dwóch zombie. Pokonaj całą trójkę i opuść ruiny nowo otwartym przejściem.

Obrona Brumy

Zwróć Martinowi Wielki Kamień Welkynd, a opowie ci o ostatnim przedmiocie, swoistej przeciwwadze dla tego, który dopiero co zdobyłeś. Czwartym artefaktem jest Wielki Kamień Pieczęci - jak łatwo się domyślić, znaleźć go będzie można przechodząc przez Wielkie Wrota, trzeba więc skłonić kultystów Mitycznego Brzasku do otwarcia ich na przedpolach Brumy.
Udaj się z Martinem i Jauffre do Świątyni Talosa w Brumie, a następnie podążaj na zamek, by porozmawiać z hrabiną Nariną Carvain. Po krótkiej wymianie zdań przystanie na twój plan i dołączy do zgromadzonych w kaplicy. Tam powiedz władczyni, że jesteś gotowy do odparcia ataku, po czym idź za Martinem na pole przyszłej bitwy, gdzie już czeka armia - kapitan Burd i kilku strażników z Brumy oraz wszyscy sojusznicy, których zdołałeś pozyskać.
Gdy pierwsze wrota zostaną otwarte, rozpocznie się bitwa. Twoim celem jest ochranianie Martina w oczekiwaniu na pojawienie się Wielkich Wrót.

Wielkie Wrota

Po tym, jak kultystom Mitycznego Brzasku uda się otworzyć trzy bramy do Otchłani, pojawią się Wielkie Wrota. Przejdź przez nie, a aktywujesz licznik czasu - od tej chwili masz 15 minut na znalezienie Wielkiego Kamienia Pieczęci i zamknięcie wrót, w przeciwnym razie Bruma zostanie zniszczona, Martin polegnie, a ty będziesz musiał wczytywać grę.
Na wprost siebie powinieneś ujrzeć najwyższą wieżę, Niszczyciela Światów. Aby otworzyć prowadzące do niej wrota, trzeba wpierw wdrapać się na szczyt sąsiednich, niższych wież i tam przełączyć dźwignie.
Gdy brama zostanie otwarta, wjedź do Niszczyciela Światów. Wewnątrz odszukaj dremorę Strażnika Pieczęci i zabierz z jej ciała klucz. Przez Krypty Końca Czasów dostań się do Sigillum Sanguis i weź Wielki Kamień Pieczęci.
Pojawisz się na polu bitwy. Pomóż pozostałym przy życiu żołnierzom w zabiciu wszystkich daedr, po czym porozmawiaj z Martinem i przekaż mu ostatni artefakt.

Raj

Czas ruszyć w pościg za Mankarem Camorańskim. Udaj się do Świątyni Władcy Chmur, gdzie Martin poczynił stosowne przygotowania do otwarcia portalu. Gdy powiesz, że jesteś gotów wyruszyć, otworzą się wrota do Gaiar Alta, domeny Mehrunesa Dagona. Przejdź przez nie i wysłuchaj powitania Mankara, którego słowa podczas całego pobytu w tym miejscu będziesz słyszeć we własnym umyśle.
Ruszaj kamienną ścieżką, które doprowadzi cię do dremory imieniem Kathulet. W jej posiadaniu są Okowy Wybrańców, przedmiot niezbędny do dalszej wędrówki. Aby je uzyskać, zabij daedrę lub zgódź się wykonać dla niej zadanie - musisz uwolnić z jaskini xivilai Anaxesa.
Przemierzaj Zalaną Grotę, aż dotrzesz do zamkniętych drzwi wiodących do Zakazanej Groty. Jeśli chcesz wejść, przywdziej zdobyte Okowy Wybrańców. Aby opuścić ją innym wyjściem, będziesz musiał zdjąć Okowy, a sam nie jesteś w stanie tego dokonać. Dlatego też zaufaj Eldamilowi, który zaoferuje ci swoją pomoc. Udawaj więźnia i wejdź do zawieszonej nad rzeką lawy klatki. Bez obaw, twój nowy sojusznik nie pozwoli, by stała ci się krzywda. Zgodnie z jego wskazówkami, idź w głąb jaskini, gdzie pomoże ci zdjąć Okowy Wybrańców. Będzie ci także towarzyszył do końca twojej bytności w Raju.
Wyjdź z groty i kontynuuj wędrówkę kamienną ścieżką, aż dotrzesz do budowli przypominającej ayleidzkie ruiny, Carac Agaialor. Wejdź do środka, by spotkać się z Mankarem Camorańskim i jego dziećmi, które już wcześniej zabiłeś - Rumą i Ravenem. Po krótkiej rozmowie, wszyscy zaatakują. Skoncentruj się na walce z Mankarem, gdyż pozostała dwójka nie przestanie odradzać się tak długo, jak on będzie żył. Wraz z jego śmiercią Raj zacznie ulegać zniszczeniu, dlatego czym prędzej zabierz ze zwłok Amulet Królów i czekaj, aż zostaniesz przeniesiony do Świątyni Władcy Chmur.

Światło Smoczych Ogni

Amulet Królów został odzyskany, cesarski syn gotów jest wstąpić na tron - czas najwyższy rozpalić Smocze Ognie w Świątyni Jedynego i ostatecznie zamknąć wszystkie prowadzące do Otchłani wrota.
Wraz z Martinem i Jauffre udajcie się do Pałacu Cesarskiego, gdzie oczekuje was Wielki Kanclerz. Ocato uzna władzę następcy imperatora, w tym momencie jednak do Komnat Rady Starszych wbiegnie posłaniec i obwieści zebranym, że Mehrunes Dagon we własnej osobie zaatakował Świątynię Jedynego. Ruszaj z Martinem na miejsce zdarzenia, po drodze pokonując liczne daedry. Gdy wejdziecie do wnętrza Świątyni, cesarz weźmie sprawy we własne ręce i unicestwi Dagona. Daedryczny książę zostanie wtrącony do Otchłani, wszystkie prowadzące do Oblivionu wrota zamkną się, a mieszkańcy Tamriel ponownie będą mogli cieszyć się pokojem.

Pancerz Cesarskiego Smoka

Po skończonej walce podejdzie do ciebie Wielki Kanclerz Ocato. Poinformuje cię, iż w nagrodę za twoje zasługi dla Cesarstwa, po upływie dwóch tygodni w siedzibie Cesarskiego Legionu będziesz mógł odebrać pokrytą złotem zbroję. Gdy minie 14 dni, w twoim dzienniku pojawi się stosowna informacja, udaj się więc do Zbrojowni w Dzielnicy Więziennej. Na stole na przeciw wejścia spoczywać będzie Pancerz Cesarskiego Smoka, na który składają się: kirys, rękawice, nagolenniki, buty oraz hełm. Zbroja zapewnia wysoką odporność na żywioły, trucizny i magię.

To już koniec walk z najeźdźcami z Otchłani. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, byś kontynuował przygody w świecie Tamriel. Kiedy Mehrunes Dagon został pokonany, możesz skoncentrować się na pięciu się po szczeblach kariery w poszczególnych gildiach, wykonywaniu licznych zadań pobocznych dla mieszkańców miast i wiosek lub swobodnej eksploracji Cyrodiil. Jeszcze wszystko przed tobą!



<< poprzedniaSPISnastępna >>



Komentarze

Ten artykuł skomentowano 3 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


hehe
 

Wędrowiec
Temat: dzienki ziombel za solucyjk...
Dodany: 18.07.2009 o 11:54  

dzienki ziombel za solucyjke co nie i zwala hahahahha

lol
 

Wędrowiec
Temat: szkoda że jak się przejdzie...
Dodany: 20.07.2010 o 16:33  

szkoda że jak się przejdzie to już się nie chce przechodzić gry dalej bo po co jak już historia skończona :/

pascal160
 

Wędrowiec
Temat: fajnie super solucja
Dodany: 16.02.2012 o 18:13  

fajnie super solucja



Ten artykuł skomentowano 3 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


Pseudonim
E-mail
Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw